Onze trainingen

Maatwerk

Op een positieve manier willen wij mensen graag prikkelen om het maximale uit zichzelf te halen. U krijgt hier een algemene indruk van de mogelijkheden voor trainingen verzorgd door Samsø. Dit is slechts een leidraad, want niet één traject is gelijk aan een ander.
Aan de hand van persoonlijke intakegesprekken of een groepsintake, vormen wij ons een beeld van de actuele behoefte aan trainingen er is binnen uw organisatie, uw team en pas daarna formuleren wij een gericht voorstel. 

Implementatie

De trainingen van Samsø houden niet op bij de laatste bijeenkomst. Wij waarborgen een goede nazorg. We geven wij de opdrachtgever een terugblik op het traject, bijvoorbeeld aan de hand van door de deelnemers ingevulde evaluaties. Hierbij geven we tips voor de verdere implementatie. 

De evaluaties zijn ook waardevol voor het inzicht in ons eigen functioneren. 
Wij vinden het belangrijk om te weten wat deelnemers vinden van de gevolgde aanpak en staan altijd open voor suggesties ter verbetering.

Enkele voorbeelden van trainingen:

 Effectiviteit in relatie tot jezelf, werk en de ander 

Heb je het gevoel tijd te kort te hebben of werk teveel? Of ben je op zoek naar een betere balans tussen werk en privé? Bekruipt je regelmatig het gevoel geleefd te worden (door ad hoc en urgentie)? Ga je aan het einde van de dag te vaak ontevreden naar huis, omdat je niet hebt gedaan wat je wilde doen? Dan is de training iets voor jou.

Verder lezen

Effectiever samenwerken door feedback in teams.

Is feedback geven lastig in jouw team? Wordt het weinig gedaan uit angst de ander te kwetsen? Dan kan deze training jullie verder helpen. 

Verder lezen

Effectief werken in projecten met TGI

Wil je leren op een bredere manier projecten te leiden, niet alleen te sturen op deadline en budgetten, maar ook de samenwerking serieus nemen? 

Verder lezen

Inspirerend vergaderen

Duren vergaderingen lang? Zijn ze niet inspirerend? Wil je leren op een andere manier besluiten te nemen?

Verder lezen

Hoera een lastige klant, effectief omgaan met lastige klanten.

Sla je dicht als een klant heel assertief is? Weet je niet hoe je een geïrriteerde klant rustig kunt krijgen? In deze training leer je gesprekstechnieken om de gesprekken met lastige klanten effectiever te voeren.

Verder lezen

Begeleide intervisie, met en van elkaar leren

Wil je met een groepje collega's samen leren aan de hand van praktijksituaties? Wil je samen eens echt de tijd nemen om stil te staan bij de dingen die beter kunnen? Dan is intervisie wat voor jullie.

Verder lezen